23.8.05

Pukkelpop-review 2 (The Hives - Audio Bullys)

Vandaag ga ik verder met mijn grote pkp-review, en dat meerbepaald met de 2e helft van de donderdag.

The Hives
Net voordat ik naar The Hives ging kwam ik Stefanie (van Diepenbeek) & co tegen. (Die co bestaat o.a. uit Hanne, Niels, Willem en Joeri). Ik ging dus samen met Niels en Willem naar The Hives. Die mannen stonden daar in een soort "cruiseshipshow"-opstelling: witte smoking, toffe achtergrond. Er stak mij 1 ding tegen aan hun optreden: de frontman zei veel te veel, maar het was wel altijd grappig (en volgens mij zitten we echt wel in Congo). De muziek veel super mee, ook al ken ik maar 1 album van Les Hives (zoals hij zich in het Frans noemde).

Franz Ferdinand
Als het nog niet gebleken is uit de posts van mij zal ik het maar zeer expliciet zeggen: "IK BEN EEN MEGAFAN VAN DEZE GROEP". Het kon dus eigenlijk niet tegensteken, alleen het zwart-wit scherm vond ik niet zo tof, maar daarom niet minder tof gedaan! En wat een volk rond mij :-o: Niki, Isis en Doortje! Kan het leven nog beter zijn? Blijkbaar was ik wel de enige die de nieuwe single "Do You Want To" kon meezingen.

Basement Jaxx
Mja, iedereen kende alle nummertjes wel van een of ander radiozender (of als reclamedeuntje of intro van een tv-programma). Ik had ze eerder al gezien op Rock Werchter, en ik moet zeggen, daar waren ze toch net dat tikkeltje beter, maar dit jaar waren ze ook uitermate te smaken.

The Prodigy
Stak ongelooflijk tegen, dus zijn we het daar maar afgetrapt.

Audio Bullys
Waren beter dan The Prodigy, maar we waren te moe dus zijn we daar ook maar weggegaan.

Genomineerd voor de top-10: The Hives, Franz Ferdinand en Basement Jaxx.

Geen opmerkingen: