24.11.06

Bobby Fuckin' Ewing

Woensdagochtend wist mijn kameraad Robin mij te melden dat Shameboy die namiddag in de Rumba hun videoclip gingen opnemen. Which was nice. Ik natuurlijk helemaal in de waan dat het om de nieuwe single "Wired for sound", die met Tim Vanhamel, ging gaan. Nee, helemaal niet, ze namen een videoclip op voor de oudste, maar nog steeds de beste, Shameboy die er is, jawel, Rechoque. Iedereen in Vlaanderen kent de plaat al vanbuiten, in het buitenland begint het stilaan een hitje te worden, en om een échte hit te krijgen heb je natuurlijk een videoclip nodig.
Den deze dus om 2 uur naar de Rumba, met zijn fel rood-zwart-gestreept bloesje aan, haren netjes in de plooi gelegd. Daar kregen we te horen dat ze Rechoque een aantal keer (lees: tiental) gingen laten spelen en dat we daar dan op moesten dansen. De twee heren van Shameboy stonden op het "podium" een beetje fel te doen met hun machines, waaronder een ECHTE oude Korg, maar dat was natuurlijk allemaal maar voor de show, niks live ofzo, gewoon cd'ke opzetten met Rechoque en daar bleef het bij.
Op een bepaald moment namen ze een scene op de trap op (die zogezegd de inkom moet voorstellen), en daar moesten ik en heerschap Boskabout niet aan meedoen. Dus besloot ik maar eens die Korg te gaan bezichtigen. En plotsklaps begint den Bobby Ewing, jawel de Jimmy, tegen ons te babbelen, dat het een echte oude Korg is, en dat ze hem maar lenen, want de eigenaar wil hem niet verkopen.
Ik vraag hem of ze die toch ook wel meenemen naar de AB voor Exit 2006. Het antwoord was een welgemeende "natuurlijk". Hij wist zelfs nog niet eens dat Exit 2006 al helemaal aangekondigd was, en vroeg mij wat de line-up was. Zo kwam ik te weten dat Erol Alkan normaalgezien ook ging komen, maar dat dat dus blijkbaar niet doorgegaan is.
Ook wist ik hem te melden dat we een mash-up gedaan hadden van Strobot met Frau (van I-Robots), maar hij was verbaasd dat hij die nog niet gehoord had, en vroeg me dan ook om deze een van deze dagen door te sturen.
Toffe gast dieje Jimmy!
Als toetje na het dessert (of whatever) kregen we dan nog eens exclusief, als eersten in de hele wereld, de nieuwe Shameboy te horen, die in maart uitkomt en blijkbaar nog geen titel had. Wat een geile plaat, het is de eerste Shameboy die aan Rechoque zou kunnen tippen.

Bon, als "huiswerk" kreeg ik van Bobby de opdracht mee om eindelijk eens een mash-up te maken met die acapella van Wired for sound.
Bobby, dat komt in orde maat!

Geen opmerkingen: