18.12.06

iPhone



Wat lees ik daar nu op Eskimokaka en Asfaltkonijn? De iPhone bestaat?! En dan komt er natuurlijk weer de teleurstelling. Het gaat helemaal niet om de langverwachte GSM uit de Apple-cantons, het gaat over een simpele (al vind ik hem persoonlijk nog niet zo lelijk als Lapin McAdam) Voip-telefoon van Cisco Systems. Bummer!

Maar ja, ik dacht ook niet dat ze het de geweldig logische naam "iPhone" zouden geven. Vaak zijn ze héél logisch en simpel, die namen van Apple: iBook, iTunes, iWork (Office-suite van Apple), iCal (Kalenderprogramma). Maar dan moet ik denken aan hun bekendste en meest geliefde product, de iPod, daar hebben ze het Engelse woord voor "zaadje" (Pod dus) handig gebruikt. Ik verwacht nu ook zoiets, of gewoon een andere logische naam.

Wat zou jij goeie alternatieve namen vinden voor die iPhone? iCall? iWorkForTenMonthsAndThenFreeze? iGSM? Smijt het in de comments!

Oh ja, voor uw en mijn plezier, nog even de vergelijking tussen een iPod en een Cassette.

Geen opmerkingen: