24.8.05

Pukkelpopreview 3 (A - The Toy Dolls)

Beter geslapen vannacht, maar toch wel een beetje schrik gehad (in m'n eentje in die grote tent van mij).

A
We begonnen de dag aan de Skate Stage, eigenlijk de soort muziek die ik anderhalf jaar nog de max vond, maar die ik nu zo een beetje "ontgroeit" ben, daarom dat ik vrijdag de mindere dag van de drie vond. Ze begonnen wel straf dus we waren direct wakker, maar toen begon de zanger te verkondigen dat hij "men with big cocks" wel tof vond, en om het publiek te plezieren hield hij ook ineens van "men with small cocks", maar omdat hij geen applaus kreeg (ja, wat verwacht je?) verkondigde hij even daarna dat hij "gay" was. (Wie had dat durven denken?). We zijn het dan maar afgestapt, want na die bekentenis werd het concert wel wat zwakker. (Niet dat ik iets tegen homo's he, maar de muziek werd veel zachter, en de sfeer was wel teneergeslagen met z'n gezanik)

Mockey
Lekkere soulachtige muziek, echt zalig om naar te luisteren. Zeker toen ze een toffe muts opzetten en hun hit "Mickey Mouse Motherfuckers" begonnen te spelen zat de sfeer er tenminste zeer goed in.

Good Charlotte
Vond ik vroeger wel een toffe band, maar ik vond ze redelijk tegensteken, misschien mede doordat ik de punkperiode een beetje ontgroeid ben.

Brainpower
Gisteren zijn we ook naar De Jeugd Van Tegenwoordig gaan kijken, maar ik ben zo beschaamd over mijn aanwezigheid aldaar, dat ik er niets over zeg. Brainpower daarentegen vind ik wel een toffe Nederrapper. Een van de coolste "rap"-concerten die ik ooit gezien heb.

The Toy Dolls
Ze kwamen naar Kiewit voor hun zoveelste Farewell-tour, onder de toffe naam: "Our Last Tour ??". In hun repertoire zitten punkversies van "Livin la vida loca" en andere van die nummers (denk maar aan "Final countdown" enzo). Ik vond het heel tof, maar ik wou absoluut klaar gaan staan voor de heren Fischer en Spooner, maar meer daarover morgen.

Genomineerd voor de top-5: Niemand