1.9.05

Terra Incognita


Waar op KanaalTwee ook al een prachtige nieuwe reeks van Expeditie Robinson werd tentoon gespreid, vond ik vandaag op VT4 weldegelijk nog een verrassing in deze tijden van nieuwe televisieseizoenen.
Terra Incognita bleek een waardige opvolger te zijn voor Expeditie Robinson, en breidt op zich ook wel een beetje verder op het bekende Robinson-recept. Door met verschillende niveau's te werken krijgen we een verfrissende melange van spanningen. Ook is het subliem gedaan dat je als kijker ook, net als de deelnemers, niet weet wat het doel eigenlijk is, maar toch blijft het absoluut aangenaam om naar te kijken!
Ik vraag me echt af hoe je kan winnen in dit spel. Je moet "ontdekken waarom de zeenomaden zich meer en meer terugtrekken in de eilanden." Naar mijn gokkunsten ga ik even een wilde worp naar het doel doen: Je moet op het hoogste niveau zien te raken (volgens mij iets wat Rang Nok noemt), wat logisch lijkt volgens het programma. En dan op het hoogste niveau zullen ze dan misschien een soort test (als twee- of driestrijd) moeten afleggen, zoals bij De Mol, om te kijken wie het meeste doorheeft over de levensstijl van de Zeenomaden, met als belangrijkste vraag: (cfr. "Wie is De Mol?") "Waarom trekken de Zeenomaden zich meer en meer terug?"

Het belooft nog veel kijkplezier dit najaar!