12.2.06

Eurosong (Ronde 2.2)

Vooreerst zou ik graag duidelijk maken dat ik de voorrondes niet gevolgd heb, dus dit de eerste maal is dat ik de liedjes hoor. Mijn mening is dus enkel en alleen op de prestatie in deze halve finale.


La Sakhra – Wonderland (**)

Zeer tof liedje, ben er echt van verschoten dat ons Petra zoiets kon. De gimmick met het bruine oldies-scherm was zeer tof gedaan. Ook de act was heel tof. Om het in een woord te zeggen: tof. Het enige spijtige is dat Petra niet echt zo'n knappe is, maar daar draait Eurosong nu eenmaal niet rond.


Roxane – Push it

Het nadeel van bij La Sakhra kan hier totaal niet gezegd worden. Roxane is en blijft toch wel een mooie verschijning. Zeer vals gezongen op het begin, maar toch nog een beetje hersteld. Ze zingt ook niet alsof ze het meent, ze zingt gewoon een ingestudeerd tekstje op met hier en daar en toffe uitschieter kwa volume. Het is volgens mij geen Eurosongkandidaat, maar een toffe gangbang met Roxane en haar dansgroepje zie ik des te meer zitten.


Sonny O'Brien – I'll be there for you (*)

Prachtige ballade, sober gebracht, maar dit past uitermate in het concept van het liedje. Heel goed van de jury om deze wildcard uit te delen.


Brahim – P.O.W.E.R. (*)

Een mens zou objectief moeten zijn, maar bij Brahim heb ik toch nog altijd dat “oh nee, den dieje”-gevoel. Meneertje-wereld-verbeteraar kwam in een wit pak het podium op, wat natuurlijk niet ten goede kwam aan dat gevoel waar ik het zonet over had, maar het paste allemaal perfect in het plaatje. Het was van een soort muziek waar ik liever niets mee te maken heb, maar ik ben er zeker van dat dit toch wel een goeie song in het genre is. Willen we eens “iets anders” naar het Eurosongfestival sturen, dan zou dit nog wel eens een goeie kanshebber zijn. Je mag er nu al van uitgaan dat dit liedje in de zomer overal op Radio Donna en co te horen zal zijn. Restepc!


Belle Perez – El mundo bailando (*)

De verwachtingen waren hooggespannen toen uber-gay Nicky Van Kets (of hoe schrijf je dat ook alweer) beloofde dat de seks er vanaf ging druipen. Er valt niets meer over te schrijven dan dat we een typisch Belle-Perez-ke voorgeschoteld kregen, en dat Radio 2 nu al mag zeker zijn wat de zomerhit van 2006 wordt. Persoonlijk pruim ik Belle Perez wel, maar ik twijfel toch of dit op Eurosong zou scoren. Een beetje minder make-up zou ook al helpen denk ik.


Peter Evrard – Coward

Ik vind het echt wel een goed nummer, maar is het Eurosongwaardig? Daar twijfel ik toch wel aan. Het is typisch zo'n nummer, als ik naar Eurosong kijk, dan zijn dat heel veel landen en dan krijgt een mens dorst, of moet een mens naar het kleinste kamertje, en dat gebeurt dan tijdens zo'n nummer. Het past perfect op de radio, maar ik denk niet op zo'n festival.


Barbara Dex – Crazy (**)

Barbara Dex ziet er inderdaad heel goed uit tegenwoordig. Het liedje vind ik ook wel catchy, wat ik toch altijd wel belangrijk vind bij deze wedstrijd. Ik vind het wel een goeie kandidaat om te sturen, en ik wil ze volgende week nog wel eens terugzien in de finale.

Geen opmerkingen: