4.4.06

TV op dinsdag

Nu ben ik eindelijk eens door de week thuis (voor de onoplettenden: ik zit normaalgezien op weekdagen in Leuven) en ik was een avondje tv aan het plannen. Hier volgt de planning:

20.30 - 21.15 : Big Brother (Kanaaltwee)
Schiet me niet neer omdat ik naar de grootste visbak van Vlaanderen ga kijken, ik vind de nieuwe serie allesbehalve amusant, maar het format Big Brother blijft wel tot mijn verbeelding spreken (en neen, dan hebben we het niet alleen over tetten!). Bij de weg, op VT4 kan je naar Huizenjacht met de eeuwig hete babe Ann Van Elsen kijken, op VTM naar de flauwe humor van Verschoten & Zoon, op EEN naar de "kwaliteitssoap" Thuis en op Canvas naar de Champignons League, voor mij dus een logische keuze.

21.10 - 22.20 : De Topmanager (VT4)
21.15 - 22.25 : 71° Noord (Kanaaltwee)
Naar 71° Noord kijk ik meestal wel op een andere dag, naar de herhalingen welteverstaan. Ik vind het programma zelf niet zo interessant, maar het feit dat het in Noorwegen, het land waar ik mijn hart heb verloren, wordt opgenomen maakt zeer veel goed. Naar De Topmanager heb ik nog geen enkele keer kunnen kijken, en eigenlijk vind ik dat wel spijtig omdat ik overal toch redelijk goede kritiek lees. Op andere zenders hebben we: Wittekerke, Kinderziekenhuis + Koppen en voetbal.

22.20 - 23.15 : Temptation Island (VT4)
Slechts één woord: Rebeccaloos! Of waren dat er nu net twee? En met twee, welke twee bedoel ik dan? Ach ja, ik moet het gewoon zien, ik kan er ook niet aan doen. Het aloude fenomeen van "borsten en billen" gaat al zolang mee dat het nooit oud kan worden, het IS al oud! Naar Taken op Kanaaltwee kan ik niet kijken want ik heb de vorige episodes niet gezien. Recht van antwoord interesseert mij al helemaal niet als Kris invalt voor Goedele (als ze dan eens oude koeien uit de gracht kunnen halen doen ze het niet!) en het voorhoofd van Ben Crabbé komt al lang genoeg mijn strot uit om niet meer naar De tabel van Mendelejev te kijken.

23.25 - 23.55 : The Fast Show (Canvas)
Klassieker onder de klassiekers van de goeie ouwe Britse humor! De serie stamt al uit 1994, maar dit MOET je gewoon zien! Als u toch kiest voor Schone Schijn (met madame Bucket), VIPS of CSI, dan kan u morgen op Godfather-wijze een paardenhoofd in uw bed aantreffen. Kiest u voor het tweede deel van Taken, dan kan ik u dit echter niet kwalijk nemen.

23.55 - 1.20 : Viva Zapatero (Canvas)
Hier zou u alleen al naar moeten kijken omdat er niets anders meer op tv is. Op EEN heb je de Rode loper en de herhalingen van Het journaal, op VTM is er NYPD Blue, Op Kanaaltwee heb je de herhaling van Big Brother en The Bernie Mac Show en op VT4 is er Just Shoot Me. Maar dat alleen is niet goed genoeg voor u, u zou liever gaan slapen? Denk dan twee keer na, deze documentaire is zeker de moeite waard om wakker voor te blijven!

Geen opmerkingen: