15.8.06

Mijn internetaansluiting



Waarom heb ik dan zoveel minder capaciteit dan Michel Vuijlsteke?


EDIT::

Zojuist even op de pagina van Telenet gaan kijken:
je downloadt aan een snelheid van 10 Mb per seconde

Volgens mij is de hierboven aangegeven waarde toch maar 1,35 Mb? Crap! I'll have to get to the bottom of this!


EDIT 2::

Ook op de site van Telenet staat:
(3) Dit is de officiële specificatie. De werkelijke snelheid wordt beïnvloed door het verkeer op het internet en door andere technische factoren.

Ik vind dit maar grote rubbish. Officiëel 10 beloven en is welkelijkheid minder dan 1/7e geven!

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zag het daarstraks ook bij iemand staan "10 Mbps"
ADSL van skynet is zogezegd 4 Mbps down en 512 kbps up

mijn resultaten: 1,909 Mbps en 181 kbps

Die snelheden zijn blijkbaar steeds meer iets om klanten te lokken dan iets wat effectief haalbaar is. Ik betwijfel zelfs of die 10Mbps wel theoretisch haalbaar is. laat staan dat je ze in de praktijk zou bereiken.

Bloekie zei

Ja, maar gij haalt tenminste nog de helft van wat ge beloofd krijgt. Ik heb trouwens officieel 128 up.

Anoniem zei

Het ene is bytes per seconde en het andere bits per seconde! Opletten daar, een factor 8 verschil!

Anoniem zei

... die speedtest is precies wel correct! Vette pech met u telenet verbinding jos!

Bloekie zei

En nog ewa komen lachen met ne mens ook zeker, mister ochtendhumeureken!

Anoniem zei

Het zal ook zeker helpen om de servers in London of Amsterdam te kiezen ipv ne speedtest te doen met een server helemaal in New York! :-)

Bloekie zei

Downloadsnelheden op dit moment:

Amsterdam: 1768
Londen: 3742
New York: 1458

Toch maar een rare test zunne.

Bloekie zei

Nieuw-Zeeland: 382

Anoniem zei

Inderdaad, die gegevens komen overeen met de mijne! London was de snelste uiteindelijk...

Anoniem zei

hier moeten sommige mensen duidelijk eens een cursus TCP/IP , routing, etc in handen nemen!

ten eerste is 10mbps geen 10Mb/s (bit/byte)

en uiteraard haal je geen volle snelheden en dit door verschillende factoren, zoals: dichtheid van telenetgebruikers op een bepaalde plaats, afstand tot de server, gebruikte kabelnetwerk, draad/draadloos, etc etc...

voorbeeldje:
bij rapidshare haal je soms 1,5 MB/S download, bij megaupload nooit meer dan 600kb/s.

Bloekie zei

En Limburg is zowiezo trager enzo -.-

Anoniem zei

anomymous, ge zit zelf verkeerd dacht ik, een byte is nog altijd een grote letter B en een bit een kleine! 10Mbps(en niet 10mbs) is nog altijd hetzelfde als 10Mb/s.

10Mb/s = 10 mega bits per seconde
10MB/s = 10 mega bytes per seconde

Ge hebt verder ook nog mebibit ipv megabits, mebibits werken met machten van 2 terwijl megabits met machten 10 werkt!

Tot zover de informatica nerd stuff! :-)

Anoniem zei

Moesten die sites gewoon eens een legende of afkortingenlijst maken he, het leven zou VEEL simpeler zijn :).