5.8.06

Start To Run

Ik ben dan ook maar mee op de hype van Vlaanderen Sportland gestapt en beginnen lopen. Ik moet zeggen, die podcast met Evi Gruyaert is een prachtig idee. Nog nooit was lopen zo aangenaam. Evi's stem zegt je wanneer je moet lopen, wanneer je moet wandelen en nog een paar andere dingen, en voor de rest hoor je aangepaste muziek. Lekker luchtige dansmuziek als je moet lopen, rustige pop of rock in de wandelpauzes. De eerste les was voor mijzelf, met een slecht conditie, al een redelijke inspanning, en ik weet niet of ik er binnen 10 weken in staat zal zijn om 5 kilometer aan een stuk te lopen, maar ik hou jullie zeker op de hoogte. Ik kan jullie niets anders aanraden dan zelf je loopsloefen boven te halen, of er aan te gaan schaffen, het kost wel wat geld, maar je gezondheid is het meer dan waard. Je bent achteraf moe, maar meer dan voldaan. De 18-minuten-durende eerste les ging supersnel voorbij. Morgen heb ik een rustdag en overmorgen begin ik aan les 2, die 20 minuten duurt.

Jonathan zit al wat verder dan mij, misschien kan hij in de comments of in een nieuw bericht wat meer toelichting geven aan de twijfelaars.

Doen!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik hou het bij fietsen. Ik moet dan wel iets langer fietsen dan jij moet lopen om hetzelfde effect te behalen, maar ik heb liever wat meer snelheid ;). Daarbij, met mijn huidige gewicht vrees ik vooral van mijn kniƫn kapot te lopen...

Bloekie zei

Gij denkt ook altijd alles beter te weten he?

Anoniem zei

Nee, ik ben daar zeker van ;). Maar euhm, in alle geval volhouden en dus niet stoppen na een week gelijk ik meestal doe :(!!!

Pink Lady zei

Ik ben ook een fan van de podcast! Lopen is anders nogal saai (nee, runnershigh hebk nog nooit gevoeld) en Evy moedigt mij zo leuk aan... Onweerstaanbaar!
Ik hoop alleen dat ik het nog ga volhouden wanneer die lessen afgelopen zijn...

pierre du coin zei

Mijn vriendin is ook net (al een les of 6) gestart met Evy en ze is nog steeds heel enthousiast.
GO go go go