31.8.06

Wi-Fi

Hoe prachtig kan technologie zijn. Sinds gisteravond heb ik dus mijn MacBook, wat hier eerder al te lezen stond. Een MacBook is standaard uitgerust met een Airport, zeg maar een dingetje waarmee je op draadloze netwerken kan binnengeraken. De vriendelijk mensen van de KULeuven hebben ervoor gezorgd dat op verscheidene plaatsen een Wi-Fi-bak aan de muur hangt (dat is een bakje dat eigenlijk het draadloos netwerk regelt, als jij tegen dat bakje kan praten, dan graak je op het internet). Nu, Airport kan met Wi-Fi overweg. Zo zat ik eerder vandaag al in de Alma op MSN terwijl ik mijn videe aan het oppeuzelen was, nu zit ik hier even in een willekeurig gebouw op Campus Heverlee 200 een berichtje op de weblog te plaatsen.
Prachtig ding trouwens, die MacBook, mooi wit, geweldig scherm, een afstandsbedieninkje en zoveel meer. De batterij, eens volledig opgeladen, gaat iets meer dan 4 uur mee. Ik vermoed dat dit ook wel iets te maken heeft met wat je doet, maar het is gemiddeld een 4-tal uurtjes.
Schrik had ik wel om met Mac OS X overweg te kunnen. Het is inderdaad even aanpassen, maar als je dat een beetje kan, dan is het wel een gemak om mee te werken. Sommige dingen vind ik nog altijd raar aangepakt, maar dat is gewoon door een of andere 'force of habit'.

En, oh ja, hoera, nu kan ik tijdens de les op MySpace !!

2 opmerkingen:

Lou zei

Oeioei, een videe (en dan nog wel van den Alma!) in de buurt van een Mac .... geeeeen goeie combinatie! Edoch, proficiat met uw aankoop (o:

Anoniem zei

Geniet ervan! Zo'n schoon machien :)