8.9.06

The 4400

Vierduizendvierhonderd mensen, daar draait deze serie om, die vanavond heruitgezonden wordt op KanaalTwee. Heruitgezonden is een groot woord, ze zenden eigenlijk het eerste seizoen (dat maar 6 afleveringen lang is) opnieuw uit en gaan daarna onmiddelijk door met seizoen twee en drie (wat dan weer nog nooit op de Vlaamse TV geweest is).

Gisteren heb ik mij, na het examen Java, vakkundig beziggehouden met het bekijken van seizoen 1, en ik moet zeggen, ik was zeer aangenaam verrast. Door de huidige weelde aan goeie televisieprogramma's (denk aan 24, Lost, Prison Break en dergelijke) zullen we een gewoon goed programma sneller achteruit schuiven, maar toch is The 4400 zeker de moeite om naar te kijken.

The 4400 kan je omschrijven als een geslaagd experiment om programma's als The X-Files, CSI en Lost samen te smijten. Het kan niet echt tippen aan die programma's, maar komt aardig dicht in de buurt.

Ik zou hier een deel van het plot kunnen neersmijten, maar dat ga ik nu eens niet doen, je moet je echt laten verrassen, dan wordt het pas fijn.

Op zich vind ik het wel spijtig dat ik pas, nadat ik seizoen 1 had bekeken, in de Humo ontdekte dat ze het opnieuw begonnen uitgeven op TV. Nu zit ik dus weer 6 weken voor. Op zich nog niet zo slecht, dan kan ik tenminste heel Expeditie Robinson meepikken (Evi Hanssen, anyone?) anders moest ik daar weer een halfuurtje van missen.

The 4400, KanaalTwee, elke vrijdag tussen 20.10 en 21.10.

Geen opmerkingen: