4.12.06

De Tijdloze

Het is weer zover, hét lijstje van het jaar. Weer 5 nummers in uw geheugen bijeenscharen die je graag in De Tijdloze (daar gaat weer een dag in de blok) zou zien staan. Zouden we voor klassiekers als Nirvana, of, godverbied, Gorky? Gaan we voor de gerechtvaardigde nummers, zijnde van Deep Purple, Led Zeppelin, Radiohead of Metallica? Of gaan we zéér exotisch te werk en kiezen we voor Daft Punk, Soulwax, Kraftwerk en Vitalic? Of willen we er nu eindelijk The Beatles eens inkrijgen?

Zoveel moeilijke keuzes, vaak geholpen door gebeurtenissen van het afgelopen jaar, door goeie optredens, door een Best-Of van één of andere band, of door het overlijden van één van de leden?

Nee, vrees niet, ik ga hier niet verkondigen dat de hemelse groep Goose in de Tijdloze moet staan, dit jaar toch niet, en ik denk later ook niet. Dit gezegd zijnde ga ik nu eens persoonlijk op zoek naar een goeie top-vijf om door te sturen.

Uiteraard staat Child in Time van Deep Purple op 1, daar bestaat geen twijfel over. Hét beste liedje ooit gemaakt, daar mag je wel zeker van zijn.
Voor de rest zet ik er ook zeker Stairway To Heaven van Led Zeppelin in, dat ook zeker verdient in de algemene top-vijf te staan.
Ook heb ik veel zin om TNT van AC/DC erin te zetten, een song die toch wel een bepaalde verandering in mijn muzieksmaak veroorzaakt heeft.
Dan een Daft Punkske, gaarne, maar welk? Ik besluit dan maar Around The World, met een tijdloze videoclip, te nomineren.
En uiteraard, graag een Beatles-nummer. Maar welke van de 27 nummer-1-hits willen we erin krijgen? Of kiezen we een nummer van een album, een nummer dat niet als single gebruikt werd, maar toch heilig is? Toch maar Yesterday kiezen, denk ik dan.

Ik geef mijn top-vijf momenteel nog niet in, graag had ik jullie nummers (liedjes, ik bel jullie toch niet) gehad in de reacties, en misschien één of andere aanrader naar mij toe?

Goh, stress genoeg tegenwoordig.

Geen opmerkingen: