23.12.06

Exit 2006

Gisteren naar de AB geweest, naar Exit 2006. Vandaag een klein beetje - met de nadruk op beetje - bekomen, en dus ga ik mij wagen aan een samenvatting van één van de betere avondjes van het jaar.

DJ Raphaël : Technisch gezien een zéér goeie DJ, maar telkens als de schwung er na een optreden eindelijk weer inzat, kon hij met zijn platenkeuzes toch weer een moe moment creeëren. Dat is niet zo leuk, aangezien we het moesten volhouden tot half 8 in de ochtend, dan wil je al liever niet moe zijn om 1 uur. 5,5/10

Para One : We kenden hem al van Dudun-dun, een plaat die door grootmeesters als MSTRKRFT en Boys Noize geremixt werd, maar op zichzelf ook méér dan overeind blijft. Deze vent heeft ons zomaar weggeblazen! In de categorie lawaai van het jaar is hij een waardige opvolger van T.Raumschmiere. 8,5/10

Shameboy : Deze mannen hebben zeker ferm hun best gedaan. Als special guest hadden ze Tim "Millionaire" Vanhamel bij zich, die de nieuwste single Wired For Sound van tekst en gitaar voorzag, en dat allemaal live! Na Wired For Sound brachten een zeer toffe electroversie van een bekend Millionaire-nummer, ik zet mijn geld op Champagne, maar ik weet het niet meer, excuses Michel. Dat zulke muziek uit Leuvense geesten kan komen, is toch wel zeer verbazingwekkend, me dunkt. 8/10

Goose : De hoofdact van het festivalletje, en terecht. Nadat vele mensen mij eerder al jaloers maakten met hun verhalen over Pukkelpop, en nadat Goose zelves mij ongelooflijk gehyped had met behulp van hun meesterlijke cd, verwachtte ik veel, zéér veel. En ik kreeg zéér veel, ongelooflijk veel! Hoe prachtig, magisch, heilig. Tijdens Digitalism ook nog twee gasten van Goose tegenkomen en die een hand gegeven, hoera! Tja, ik ga het cijfer voor zich laten spreken denk ik. 9,5/10

Digitalism : Heb ze al vaker live mogen aanschouwen, en ben nog nooit echt impressed geweest, laat staan weggeblazen. Ik snap het niet echt, die gasten maken geweldige singles en remixes, maar live is het toch niet wat ik ervan verwacht. Heel slecht waren ze niet, helemaal niet, maar ik vond het maar povertjes. 6,5/10

The Hacker : Michel Azamoto, het maatje van Miss "Miss Kitten" Kittin en Vitalic, mocht het geheel afsluiten. En dat deed hij ongelooflijk lekker, met donkere electro zoals we dat van hem en zijn maten gewend zijn. Kort en bondig: 7,5/10.

Met een gemiddelde van 7,6/10 moet ik zeggen dat het een geweldig, ideaal en haast perfect feestje was. Méér, méér!

En oh ja: om 4 uur komt Heidi Lenaerts in de Tweebronnenbibliotheek in Leuven. Hoera!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wish I was there :-/.

Anoniem zei

Ja, het was wel de moeite!

Anoniem zei

Hoe kunde Para One nu met T. Raumschmiere vergelijken? voor mij steekt die daar ver boven ook al ist een totaal andere categorie. Digitalism pover? Dat begrijp ik nie veruit een van de beste dingen die ik die avond gezien heb