25.12.06

Lijstjes

Ook TV.com doet mee aan de lijstjesgekte die zich steevast rond het jaareinde manifesteert. Deze keer kan je daar stemmen op de beste programma's van het afgelopen jaar, en dat in verschillende reeksen. Een kleine tussenstand, samen met mijn stemmen:

Best Show: 1. Lost (33%), 2. 24 (28%), 3. House (23%)
Ik heb op 24 gestemd, aangezien ik het vijfde seizoen echt wel de max vond. Lost heeft zowat afgedaan in mijn ogen. Teveel nieuwe vragen, en totaal geen antwoorden. House ken ik niet, nog niet, ik ga het zeker eens een kijkje gunnen.

Best New Fall Show: 1. Heroes (42%), 2. Dexter (40%)
Enige dat ik ken is Heroes, en ik vind het absoluut meesterlijk werk! Dexter zou een donkere versie van een soort CSI moeten zijn, nog nooit gekeken, misschien toch ook eens doen.

Best Drama: 1. Lost (32%), Dexter (30%)
Ook op Lost gestemd, het is en blijft toch iets speciaals, en van de rest had ik niets gezien.

Best Comedy: 1. The Office (32%), 2. My Name Is Earl (28%)
Op The Office zou ik nooit stemmen, aangezien het hier gaat over de Amerikaanse, nagedane, versie van de Britse hitreeks. My Name Is Earl is daarentegen wel prachtig gedaan, doet mij denken aan de heerlijke geschifte humor uit That 70s Show, en dat is nooit slecht.

Best Animation: 1. Avatar: The Last Airbender (31%), 2. The Simpsons (25%), 3. Family Guy (20%), 4. South Park (16%)
Avatar, een animeserie, is een grote hype in Amerika. In de Benelux is dit helemaal anders, hier kan je naar Avatar kijken rond de middag op Nickelodeon. The Simpsons, het is toch ook niet meer wat het geweest is, ook al heb ik dit jaar wreed gelachen met de White Stripes-aflevering. Bij Family Guy heb ik nog niets van de nieuwe afleveringen gezien, dus kan ik ook niet echt oordelen. Mijn stem ging dus uit naar South Park, die geen enkel maatschappelijk thema uit de weg gingen, en de humor zalig brachten. Eerst besloten ze manslaughter te spelen op Chef, daarna lekker te lachen met Scientology, vervolgens een hele aflevering spenderen aan World of Warcraft, en dan nog eens een dubbele aflevering over Cartman die in de toekomst belandt omdat hij niet kon wachten op zijn Nintendo Wii. DAT noem ik goeie televisie!

Best Action-Adventure: 1. Prison Break (49%), 2. 24 (29%)
Nja, Prison Break, het is een geweldige serie en al, maar ik kan er niet aan doen dat ik toch meer genoten heb van de actie en suspense in 24.

Best Science-Fiction: 1. Supernatural (40%), 2. Bones (27%), 3. Heroes (16%), 4. Smallville (10%), 5. Battlestar Galactica (8%)
Ik heb enkel de laatste drie gezien, Bones interesseerde me maar weinig om meer dan één aflevering te kijken. Volgens mij is het niet mogelijk om een beter Sci-Fi-reeks dan Battlestar Galactica te maken, dus ik vind het dan ook grote stierenstront dat dit laatste staat, misschien enkel en alleen omdat het op een "kleinere" zender komt, en dus minder publiek bereikt, wat uitermate spijtig is. Wanneer komt BG eindelijk op KanaalTwee, eigenlijk?

Geen opmerkingen: